RUNNING

TIJD, IK WIL NOG EEN KLEIN BEETJE TIJD!

132H (Custom)

De Berden voorjaarsloop… Ben ik er klaar voor.. Heb ik een gedegen voorbereiding gehad. Hier kan ik denk ik kort op zijn NEE. Ik heb gisteren maar weer eens de balans opgemaakt. Mijn voorbereidingen liepen goed, ik trainde 3 keer in de week en ik ging vooruit. Totdat ik even niet helemaal lekker in m’n vel zat, vrouwen hebben gewoon soms van die momentjes. Toen kwam Carnaval ( Lees: 5 dagen hossen, springen en bier drinken) en toen kwam de griep. En dus had ik tot gisteren opeens 2,5 weken niet gelopen. TIJD, dat is wat ik eigenlijk nog een klein beetje extra wil.

Ik ben niet, niet voorbereid, maar ik had voorbereider (volgens mij is dat geen woord) willen zijn. De Berden voorjaarsloop is een toch een soort van generale repetitie op mijn Venloop van 10km. Ik Loop een beetje achter op schema, maar dat komt wel goed. Mijn koppigheid en vastberadenheid gaan me een heel stuk in de goede richting brengen. Daarnaast heb ik tot 2,5 week geleden mij gewoon goed aan het schema gehouden. Ik heb een halve marathon uit weten te lopen, dan moeten 7,5 kilometer toch ook wel lukken ๐Ÿ˜‰

Ik heb de volgende “tips” even voor mij op een rijtje gezet. Adviezen aan mijzelf.

– Veters goed strikken! Dubbele knoop dus. Het is al eens voorgekomen dat ik tot twee keer toe mijn veters opnieuw moest strikken tijdens een race. Dat gaat me nu niet gebeuren aangezien ik mijn energie niet wil verspillen aan het goed maken van die minuut.

– Deze week oefenen met het drinken tijdens het lopen. Ze zeggen dat je je bekertje het beste in een soort van V kunt “knijpen” waardoor het makkelijker wordt om te drinken. En drinken met kleine slokjes, ik wil me niet verslikken natuurlijk. Of je kunt natuurlijk ook gewoon een belt met drinkflesjes meenemen zoals deze bijvoorbeeld. Jezelf uitdrogen is natuurlijk niet bevorderend voor je prestatie, maar jezelf nu onder het water gooien is nu ook niet de bedoeling.

– Ik ga een mooie muzieklijst maken, die motiverend werkt. Dit wil zeggen dat er alleen muziek in komt te staan van tenminste 120 BPM. Deze 5 hardloopnummers zijn al een goed begin. Een lekker ritme in je muziek zorgt namelijk dat je een stuk lekkerder loopt. Je voetstappen synchroniseer je namelijk met het ritme van de muziek.

– Rustig starten, de meeste winst is namelijk te behalen aan het einde van de race. Daar wil ik namelijk nog een sprint uitpersen!

– Ik zorg dat ik voldoende slaap heb te pakken de nachten voor de race, zo ben ik goed uitgerust.

– Om 12:30 begint mijn race, dus ik zorg dat ik mijn laatste goede maaltijd 2 uur voor de race heb genuttigd. Een uur voor de race kan ik nog wel iets kleins pakken, maar daar blijft het bij. Het is namelijk niet fijn om te rennen met voedsel dat in de weg zit ๐Ÿ˜‰

– Die dag worden er gratis sportmassages aangeboden! Dus zolang de rij niet ontzettend langs is, kun je mij op die massage tafel vinden ๐Ÿ™‚

Die Berden voorjaarsloop gaan we ook vooral gewoon genieten van het hele evenement! Hoe bereiden jullie je voor op een evenement?

 

Wil je meer weten over de onderwerpen hardlopen, reizen en/of voeding? Meld je dan nu aan voor mijn nieuwsbrief.

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Jenn
    februari 25, 2015 at 10:33 am

    Goed bezig hoor, heel veel succes!

  • Reply
    Kaylee Joosten
    februari 27, 2015 at 5:03 pm

    Ja, dat zou ik ook zo graag willen..

    Ik heb jou genomineerd voor de Liebster award, deze kun je vinden op mijn website: http://beautylookbykaylee.blogspot.nl/2015/02/liebster-award-nominatie.html

    Ik hoop dat je dit leuk vind, veel plezier en succes met het invullen!

    Liefs,
    Kaylee

  • Leave a Reply